Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 2   +   9   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat:

  • Bezoekers naar je webshop trekken
  • Analyseren van klantgedrag om verbeterpunten te identificeren
  • Verbeterpunten doorvoeren of A/B testen
  • Analyseren of gewenste resultaat wordt behaald

Inleiding tot webshop conversieoptimalisatie

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat: het aantrekken van bezoekers, het analyseren van klantgedrag en het doorvoeren van verbeteringen. Het gewenste resultaat van dit proces is een continue verbetering van de omzet op je webshop. Het verbeteren van elke stap kan zorgen voor een verhoging van de omzet.

Analyseren van klantgedrag

Inhoudsopgave

  • Analyseren van klantgedrag
  • Verbeterpunten doorvoeren en A/B testen webshop
  • Bezoekers trekken naar je webshop
  •  

De conversie optimalisatie strategie voor webshops begint met het begrijpen van de waarde van je webshop bezoekers. Dit wordt gedaan door te analyseren wie ze zijn, hoe vaak en hoe lang ze jouw webshop bezoeken, maar ook welke producten en artikelen je verkoopt die het best presteren op je website.

Het is ook belangrijk om te weten of deze klanten kopen of niet: in welke categorie hebben ze geconverteerd? Wat was hun gemiddelde ordergrootte? Hoeveel kost het hen per dag/week om te converteren in een klant-betalende bezoeker? En hoeveel geven potentiële klanten uit als ze bij je kopen (gemiddeld winkelmandje)?

Volgende stap – analyseer de redenen waarom sommige mensen helemaal niet converteren! Waarom hebben deze mensen nooit iets gekocht tijdens deze sessie?

Hier heb je geen glazen blog voor nodig. Er zijn (tijdelijke) gratis tools die je hierbij kunnen helpen. Je kan precies zien hoe een bezoeker over jouw webshop klikt en beweegt. Doet de klant wat jij wilt dat hij doet? Wat moet je aanpassen etc.

Verbeterpunten doorvoeren en A/B testen webshop

Verbeteringen kunnen worden geïmplementeerd als webshop kenmerken, webshop lay-out en inhoud. Het belangrijkste punt is dat je slechts één of maximaal twee verbetering tegelijk doorvoert. Je moet blijven analyseren hoe de verandering het gedrag van je klanten beïnvloedt voordat je een andere optimalisatiemaatregel doorvoert.

A/B tests zijn een uitstekende manier om webshop elementen te testen los van andere veranderingen op de webshop. Onthoud dat je nooit te veel verbeteringen tegelijk moet doorvoeren; dit kan desastreuze gevolgen hebben voor je conversiepercentage!

Leerpunten:

– Het Conversieoptimalisatie proces begint met analyse van klantgedrag

– Verbeteringen omvatten webshop features, lay-outs & content

– Test eerst individuele updates (A/B) voordat je ze volledig doorzet.

Bezoekers trekken naar je webshop

Nadat een analyse en optimalisatie is uitgevoerd, is het tijd om meer bezoekers aan te trekken met effectieve marketingactiviteiten: contentmarketing, social media of advertenties op Google Adwords. Het doel hierbij is dat potentiële klanten langer op de site blijven (als teken van meer interess) en daardoor converteren in betalende klanten die een hoge omzetwaarde hebben voor jouw webshop!

 

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:a/b testen, analyseren, Conversieoptimalisatie, klantgedrag, webshop
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Hoe tijd te besparen met je Webshop?

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat: Bezoekers naar je webshop trekken Analyseren van klantgedrag om verbeterpunten te identificeren Verbeterpunten doorvoeren of Lees verder

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat: Bezoekers naar je webshop trekken Analyseren van klantgedrag om verbeterpunten te identificeren Verbeterpunten doorvoeren of Lees verder

De nr.1 meeste gemaakte fout door webshop eigenaren

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat: Bezoekers naar je webshop trekken Analyseren van klantgedrag om verbeterpunten te identificeren Verbeterpunten doorvoeren of Lees verder

Ineens geen bestellingen meer? Wat nu?

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat: Bezoekers naar je webshop trekken Analyseren van klantgedrag om verbeterpunten te identificeren Verbeterpunten doorvoeren of Lees verder

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan?

Webshop conversieoptimalisatie is een proces dat de volgende stappen omvat: Bezoekers naar je webshop trekken Analyseren van klantgedrag om verbeterpunten te identificeren Verbeterpunten doorvoeren of Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!