Jij hebt een mooie webshop, je verkoopt wel wat, maar je krijgt een echte goedlopende shop maar niet van de grond. Ben jij nu die lozer die het echt niet kan? Zijn je producten niet goed of zie je iets over het hoofd?
Als jij meer wilt verkopen in je webshop? Dan is deze blog echt iets voor jou. Wij hebben 10 tips verzameld die je zullen helpen om de conversies te verhogen en meer omzet te genereren.
10 tips voor meer verkopen in je webshop
Inhoudsopgave
- Begrijp je de behoefte van je klant?
- Hoe is je naamgeving en positionering?
- Ben je betrouwbaar?
- Heb je een overzichtelijke webshop?
- Ben je eerlijk in je verhaal?
- Is alles zo makkelijk mogelijk?
- Is alles overduidelijk?
- Is er een beste keuze?
- Klopt het product?
- Klopt de prijs?
Begrijp je de behoefte van je klant?
Begrijp de behoefte van je klant. Weet jij wie je ideale klant is? Wat is hun leeftijd, geslacht en waar wonen ze? Wat zijn hun problemen waarmee je ze kunt helpen met je product? Het begrijpen van je klant maakt het makkelijker om meer te verkopen in je webshop.
Als jij weet wat de klant wilt. Dan weet je precies wat je niet en wel moet doen.
Hoe is je naamgeving en positionering?
Je naamgeving en positionering moet aansluiten bij de behoefte van je klant. Hoe profileer jij je naar de buitenwereld. Past je naam wel bij je producten. Voelt het goed voor de klant? Vraag het ze eens.
Jouw klanten zullen je niet onmiddellijk vertrouwen. Je moet vertrouwen en naamsbekendheid opbouwen. Dat doet je door je klant een goed product te bieden, tegen de juiste prijs, met een uitstekende service.
Ben je betrouwbaar?
Denk je dat jouw klanten jouw webshop vertrouwen? Koop je zelf snel iets bij een webshop waar je nog niet iets hebt gekocht? Ten eerste moet je ervoor zorgen dat je website veilig is. Zorg voor alle juiste informatie over jouw, je bedrijf etc.
Heb je een overzichtelijke webshop?
Het is belangrijk om een verscheidenheid aan producten aan te bieden. Maar voeg ook niet zomaar nieuwe producten toe zonder na te denken over de klantervaring – we weten allemaal hoe frustrerend het kan zijn als we op zoek zijn naar iets specifieks maar het niet kunnen vinden!
Ben je eerlijk in je verhaal?
Grote wollige verhalen. Meer beloven dan waarmaken. Klanten prikken hier dwars doorheen en vertrouwen niks meer wat je zegt. Wees eerlijk over je service, garantie, levertijden en producten.
Is alles zo makkelijk mogelijk?
Een makkelijke webshop verkoopt beter dan een moeilijke webshop. Daar hoef je geen raketwetenschapper voor te zijn. Vraag vrienden en bekenden eens om iets te bestellen op je webshop, terwijl jij niks zegt en alleen meekijkt hoe ze dit doen.
Is alles overduidelijk?
Is alles duidelijk zou meestal voldoende zijn. Maar in een webshop mag er geen ruimte meer zijn voor vragen. Alles moet meer dan duidelijk zin. Is alles over je producten, prijs, levertijd, betaling overduidelijk?
Is er een beste keuze?
Maak alvast zelf de slechte of goede keuze voor je klant. Zo verkoop jij de producten die je wilt verkopen en heeft je klant een goed gevoel over zijn bestelling.
Klopt het product?
Natuurlijk klopt het product. Je levert nu eenmaal alleen echt kwaliteit waar je zelf achter staat. Je doet dit niet om alleen maar geld te verdienen maar je hebt een dieper doel waarom je dit doet. Of toch niet? Als het product voor jou niet geschikt is dan waarschijnlijk ook niet voor je klanten.
Klopt de prijs?
Als laatste moet de prijs van je product wel kloppen. Te duur, maar ook te goedkoop kan zorgen voor minder conversie. De prijs die je wilt bereiken is de optimale prijs waarbij klanten denken dat het een goede deal is.
- Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
- Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
- Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Laat een antwoord achter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.