De nr.1 meeste gemaakte fout door webshop eigenaren!
Inhoudsopgave
Natuurlijk ben je nu nieuwsgierig. Want jij zal toch geen fouten maken met je webshop? De fout waar ik het nu over ga hebben wordt gemaakt door meer dan 70% van alle webshop eigenaren. En dat is erg veel. Waarom wordt die fout dan gemaakt? Ook dat ga ik je vertellen.
De meest gemaakte fout door webshop eigenaren is?
Wedden op één paard. Oftewel, bijna alle omzet is afhankelijk van één medium / marketing middel. Als meer dan 75 procent van je webshop afhankelijk is van bijvoorbeeld facebook of Instagram. Dan spreid je geen risico’s maar wed je op één paard. Nu denk ik dat gokken niet het juiste woord is maar het begint er wel op te lijken.
Dus waar komen jouw klanten vandaan? Je mooie Facebookpagina, Instagram en facebook en Instagram advertenties? Dan is dit blog speciaal voor jou geschreven.
Waarom je deze fout niet moet maken!
Stel dat je omzet volledig afhankelijk is van facebook of Instagram. En dit platform, waar je op geen enkele manier invloed op hebt, stop met het toelaten van bedrijven. Boem! Weg is je bedrijf, je klanten, etc. In de afgelopen jaren is dit al vaker voorgekomen.
Facebook die ineens minder berichten van bedrijven laat zien. Of meer regels oplegt voor bedrijven om te kunnen adverteren. Want het doel is voornamelijk, zoveel mogelijk mensen op het netwerk houden. En daar werken bedrijven niet heel erg hard aan mee. En dan, dan heb je ineens geen bestellingen meer.
Hoe maak je deze fout niet?
Heb je het goed geregeld dan is dit een open deur voor je.
Spreid je kansen, zorg altijd dat je minimaal 2 andere mediums gebruikt waarmee je klanten binnen haalt. Dus naast facebook start je ook met het opbouwen van een mailinglijst. Zorg je dat je zichtbaar wordt in Google. Werk je aan naamsbekendheid door expert te zijn in je niche, of door te gastbloggen. Zet in op advertenties via bijvoorbeeld google, Pinterest, tik tok of wat dan ook. Zorg dat je je kansen spreid.
Wil je een optimale webshop?
Schaf de webshop optimalisatie Checklist aan en maakt geen fouten meer.
- Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
- Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
- Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Laat een antwoord achter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.