Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 1   +   2   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan?

Inhoudsopgave

  • De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan?
    • Webshop frustraties tijdens het bestellen:
    • Webshop frustraties na bestellen:

Er zijn veel frustraties die klanten ervaren wanneer ze online winkelen. Je vergeet het vaak, maar iedere webshop is anders. Alles wat onverwacht is zorgt voor een interne afweging. Draagt het bij aan een positieve of negatieve ervaring?

Alle onverwachte momenten leveren soms frustraties op. In dit blog bespreken we enkele van de meest voorkomende. We zullen ook tips geven over hoe je deze frustraties kunt vermijden en de shop van je klanten positief kunt laten zijn.

Webshop frustraties tijdens het bestellen:

Stel je loopt een fysieke winkel in en een medewerker vraagt meteen of je je e-mailadres wilt geven voor korting. Super irritant. Doe dat dan ook niet in je webshop. Sloop die nieuwsbrief inschrijving minimaal de eerste minuut uit je shop. Kijk kritisch wat je de eerste paar seconden in beeld laat verschijnen in je webshop. Bijna niks is echt nodig!

Klanten hebben er een hekel aan als ze het gevoel hebben dat ze worden bedrogen. Logisch! Dit kan gebeuren als ze onverwacht extra moeten betalen voor verzending. Of als ze het gevoel hebben dat ze hetzelfde artikel ergens anders goedkoper hadden kunnen vinden. Maar jij kwam nog eens met extra verborgen kosten.

Wees duidelijk over eventuele extra kosten en bied een concurrerende prijs aan, zodat je klanten het gevoel hebben dat ze een goede deal hebben gekregen.

Als je teksten, afbeeldingen, maten, kleuren, inhoud of wat dan ook niet bij het product staat beschreven, laat je een klant met heel veel vragen achter. Kijk eens serieus naar je webshop. Heb je wel alles opgeschreven wat de klant hoort te weten?

Bekijk je webshop op mobiel, tablet, en desktop. Gebruik webshop analyse tools en kijk terug hoe bezoekers door je webshop klikken. Je ziet vanzelf tegen welke frustraties je boekers aanlopen.

Webshop frustraties na bestellen:

De eerste frustratie is wachten. Klanten hebben een hekel aan wachten, of het nu is tot hun bestelling is verwerkt of tot het pakketje onderweg is. Zorg ervoor dat je een duidelijk en beknopt verzendbeleid hebt, zodat klanten weten wanneer ze hun bestelling kunnen verwachten. En als er vertragingen zijn, houd ze dan op de hoogte van de status van hun bestelling.

Een andere frustratie is het gevoel dat je niet krijgt waar je voor betaald hebt. Dit kan gebeuren als een artikel beschadigd aankomt, of als het niet hetzelfde is als het artikel dat op de website staat afgebeeld. Wees duidelijk over je retourbeleid, en zorg ervoor dat beschadigde artikelen snel en zonder gedoe worden vervangen.

Het retourproces is vaak erg frustrerend voor klanten. Ze moeten een retourformulier uitprinten, invullen en hun eigen manier vinden om het terug te sturen. Dit is iets wat u als webshop eigenaar veel makkelijker kunt maken voor je klanten. Zorg ervoor dat het retourproces voor je klanten zo gemakkelijk mogelijk is. Bij voorkeur moeten ze artikelen kunnen terugsturen zonder eerst contact met je op te hoeven nemen.

Door deze tips te volgen, kan je veel van de frustraties die klanten ervaren vermijden. Houd je webshop duidelijk, beknopt en concurrerend, en je zult klanten tevreden houden.

Heb jij nog tips om frustraties in webshops te voorkomen? Deel ze in de reacties hieronder!

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Hoe tijd te besparen met je Webshop?

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan? Er zijn veel frustraties die klanten ervaren wanneer ze online winkelen. Je vergeet Lees verder

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan? Er zijn veel frustraties die klanten ervaren wanneer ze online winkelen. Je vergeet Lees verder

De nr.1 meeste gemaakte fout door webshop eigenaren

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan? Er zijn veel frustraties die klanten ervaren wanneer ze online winkelen. Je vergeet Lees verder

Ineens geen bestellingen meer? Wat nu?

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan? Er zijn veel frustraties die klanten ervaren wanneer ze online winkelen. Je vergeet Lees verder

10 gratis webshop analyse tools om je te helpen je conversies te verhogen

De Grootste Frustraties bij Webshops: Waar ergeren klanten zich het meest aan? Er zijn veel frustraties die klanten ervaren wanneer ze online winkelen. Je vergeet Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!