Hoeveel woorden schrijven voor Google in je Webshop?
Inhoudsopgave
Als je een webshop maakt, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je genoeg woorden op iedere pagina zet, om gevonden te worden in Google. Er wordt vaak gezegd 300 woorden, maar hoeveel woorden zijn genoeg?
In deze uitleg geven we je tips over hoe je teksten schrijft die je helpen je positie in zoekmachines te verbeteren en het verkeer naar je website te vergroten.
Hoeveel tekst per pagina?
De hoeveelheid tekst op een pagina is een factor waarmee al heel lang rekening wordt gehouden als het gaat om de ranking in Google. Pagina’s met meer tekst worden van oudsher gezien als informatiever en scoren daarom hoger
Daarom is het gebruikelijke advies altijd geweest om ervoor te zorgen dat je ten minste 300 woorden op elke pagina van je webshop.
Maar is dat eigenlijk nog wel zo?
Het antwoord is zowel ja als nee. Laat ons uitleggen waarom
Een paar jaar geleden veranderde Google de manier waarop ze websites indexeren. Tegenwoordig kijken ze naar de algehele structuur en het ontwerp van een website voordat ze rekening gaan houden met de daadwerkelijke inhoud op een pagina
Dit betekent dat een webshop met minder woorden op elke pagina nog steeds hoog kan scoren, zolang het ontwerp en de gebruikerservaring maar goed genoeg zijn
300 -500 woorden op elke pagina
Dit betekent echter niet dat je helemaal geen tekst moet schrijven! De hoeveelheid tekst is nog steeds belangrijk, maar het is niet zo belangrijk als het vroeger was. Je moet streven naar ongeveer 300 -500 woorden op elke pagina.
Dit zal Google helpen te begrijpen waar je website over gaat, en het zal je ook een betere kans geven om te scoren op de juiste zoekwoorden.
Dus daar heb je het! De hoeveelheid tekst op een pagina is nog steeds belangrijk, maar het is niet zo belangrijk als het vroeger was. Streef naar 300-500 woorden op elke pagina, en zorg ervoor dat het algemene ontwerp en de gebruikerservaring goed zijn. Dit zal je helpen hoger te scoren in zoekmachines en meer verkeer naar je webshop te krijgen.
(Bovenstaand inclusief titels zijn al meer dan 350 woorden)
Schrijf zoveel als nodig
Je hebt een webshop. Gevonden worden is belangrijk, maar verkopen met je teksten is nummer één. Schrijf niet voor Google maar schrijf voor je klanten. Beschrijf alles wat je weet over het product. Hoe, wat, waarom, maten, kleuren, gebruik, inhoud, vormen, pas op voor, etc etc.
Als je nu nog niet aan de 300 woorden zit weet ik het ook niet meer. Schrijf voor de klant, gebruik opsommingen om het scannen van de tekst eenvoudig te maken. Leg de opsomming daarna in lange zinnen nog eens verder uit. Kan je meteen het zoekwoord meerdere keren kwijt. Heb je ook nog eens de optie om synoniemen van het woord te gebruiken. En ben je ook nog eens zichtbaar in Google op specifieke kenmerken van het product omdat je deze hebt benoemd.
Ik bedoel maar! Kruip maar weer achter je toetsenbord en vertel eens wat meer over je product.
- Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
- Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
- Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Laat een antwoord achter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.