Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 2   +   1   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

Inhoudsopgave

  • Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?
    • Wie schrijft jouw productteksten?
    • Ik wil zelf verkopende product teksten schrijven.
      • Probeer niet meteen goede productteksten te schrijven!
      • Houd het schrijven kort.
      • Hoe lang moet de tekst zijn?
      • Gebruik niet te veel woorden!
      • Wees niet te opdringerig!

Het is heel eenvoudig: schrijf over wat je weet. Laat de lezer begrijpen, op welke manier zijn of haar leven verandert met en door een bepaald product. Schrijf vervolgens hoe – precies hoe – deze verandering plaatsvindt. Eindig met de lezer te vertellen wat hij nu anders kan doen dan voordat hij dit nieuwe product bezat.

De beste productteksten zijn geschreven voor één specifieke doelgroep (een buyer persona). Dit is absoluut cruciaal als je nog niet in staat bent om voor alle mogelijke gebruikers of klanten tegelijk te schrijven. Ze moeten echter ook zo begrijpelijk mogelijk zijn, zodat iedereen meteen weet waarom deze keuze zinvol is in vergelijking met andere keuzes die op de markt beschikbaar zijn.

Wie schrijft jouw productteksten?

De beste schrijver voor het schrijven van goede productteksten is iemand die de primaire gebruiker is van je product. Die het product kent of er kennis mee heeft gemaakt. Dat kan een professionele schrijver zijn, maar dat hoeft niet. Als je serieus nadenkt over het schrijven van verkopende productteksten en je wilt al het technische jargon uit de tekst halen, kies dan een wel een professionele schrijver voor het schrijven van je product teksten. Ze kunnen ook schrijven met humor en/of inlevingsvermogen, wat absolute must-haves zijn voor het schrijven van effectieve verkoopteksten.

Ik wil zelf verkopende product teksten schrijven.

Probeer niet meteen goede productteksten te schrijven!

Als je net begint met het schrijven van verkopende productteksten – of zelfs als je het al jaren doet – het schrijven van effectieve productteksten is niet iets wat je in één dag onder de knie hebt. Het vergt tijd, geduld, schrijfervaring en ook schrijfoefening om echt goede producttekst te schrijven.

Houd het schrijven kort.

Als jouw product meerdere functies of opties bevat, betekent dit niet dat u ze allemaal in detail hoeft te beschrijven! Als ze belangrijk genoeg zijn voor een klant om te kopen, dan is het voor potentiële klanten het beste als je gewoon uitlegt wat deze items doen en waarom ze belangrijk zijn. Kom snel tot je punt.

Hoe lang moet de tekst zijn?

Productteksten hoeven niet bijzonder lang te zijn – ongeveer 2500 woorden zouden voor de meeste producten meer dan voldoende moeten zijn. Maar zorg ervoor dat je tekst altijd volledig is: je moet geen onbeantwoorde vragen achterlaten, want dat is het hele punt van het schrijven van product teksten, toch?

Gebruik niet te veel woorden!

Het laatste wat je lezers willen is een roman lezen over iets waarvan ze nog niet eens weten dat het bestaat. Als je zoveel te vertellen hebt, zorg er dan voor dat het op een begrijpelijke manier geschreven is en vertel mensen waarom ze dit nodig hebben zonder meer te schrijven dan nodig is.

Wees niet te opdringerig!

Je moet je lezers nooit verleiden tot kopen! Dit klinkt misschien voor de hand liggend, maar er zijn zoveel schrijfstijlen die op de grens van oneerlijkheid liggen. Ze proberen klanten te overtuigen om iets te kopen door informatie achter te houden of met “wetenschappelijk bewezen” verklaringen te komen. Doe dit nooit als je klanten wilt die steeds weer terugkomen, in plaats daarvan moet je altijd schrijven vanuit feiten en schrijf zoals je zou schrijven aan je beste vrienden.

 

Ben je onzeker over je spelling? Laat hem dan nalezen of gebruik een grammatica- en spellingscontrole tool zoals
https://languagetool.org/nl

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:teksten, tips, webshop
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Hoeveel woorden schrijven voor google in je Webshop? De Ultieme uitleg

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen? Het is heel eenvoudig: schrijf over wat je weet. Laat de lezer begrijpen, op welke manier zijn of Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!