Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 5   +   2   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Een webshop beginnen kan moeilijk zijn. Er zijn zo veel dingen om te overwegen en alles lijkt ingewikkeld. Wij willen het makkelijker voor je maken door een stap-voor-stap handleiding te geven over hoe jij je eigen webshopel kunt beginnen in 10 eenvoudige stappen!

Hoeveel tijd en geld heb je beschikbaar?

Inhoudsopgave

  • Hoeveel tijd en geld heb je beschikbaar?
    • Hoeveel geld heb ik nodig om te beginnen?
    • Hoeveel tijd moet je in een webshop steken?
  • Welke producten ga je verkopen
  • Welk website CMS wil je gebruiken
  • Op welke klanten ga jij je richten?
  • Naam en domeinnaam
  • Welke provider en betaalmethode gaat je gebruiken?
  • Hoe ga je je producten verzenden?
  • Maak een marketingplan voor je webshop
  • Starten met een webshop

1) De belangrijkste stap voor je start met een webshop. Hoeveel tijd en geld heb je beschikbaar. Zorg ervoor dat je dit weet voordat je iets anders gaat doen.

Hoeveel geld heb ik nodig om te beginnen?

Dat hangt af van wat voor soort webshop je wilt en hoeveel producten, klanten etcetera. Je moet voor jezelf een budget vaststellen dat realistisch is op basis van je tijdsbestek en financiën. Een webshop starten kost nu eenmaal geld. Geld wat je kan zien als investering als je het op de juiste manier opzet.

Een webshop kan gestart worden met producten een laptop en een internetverbinding.

Hoeveel tijd moet je in een webshop steken?

Denk goed na over wat voor soort tijdsinvestering je bereid bent te investeren – hoeveel moeite moet je doen om een logo te ontwerpen, een Instagram-account aan te maken, etc.? Dit heeft twee kanten: Aan de ene kant, branding is een tijdsinvestering, maar aan de andere kant kan het jouw winkel laten opvallen en meer belangstelling wekken. Hoe belangrijk wilt je zijn?

Welke producten ga je verkopen

2) Beslis welk(e) product(en) je wilt verkopen – Dit is de belangrijkste eerste stap omdat het zal bepalen welke andere stappen je moet nemen. Als er een bepaald type product is dat succesvol is geweest voor andere winkels, dan raden wij aan om dit ook als inspiratie te gebruiken voor jouw producten (maar kopieer ze niet). Misschien hebben mensen al iets soortgelijks gekocht bij een andere winkel? Zoek uit waarom ze dat deden en probeer iets nieuws te creëren wat het verbeterd.

Als u niet zeker weet met welk(e) product(en) u moet beginnen, neem dan de tijd om na te denken over wat voor soort klanten het meest geïnteresseerd zouden zijn en maak op basis daarvan beslissingen.

Welk website CMS wil je gebruiken

3) Welk website CMS wil je gebruiken? Wil je een gratis open-source systeem zoals WordPress gebruiken, of heb je liever iets anders? Zoals Shopify (voor e-commerce), Drupal Commerce, Magento. Dit zal de volgende stappen sterk beïnvloeden omdat CMS’en verschillende mogelijkheden hebben. Het is belangrijk om na te denken over wat u met uw winkel wilt bereiken, en met welk CMS u dat kunt doen.

Op welke klanten ga jij je richten?

4) Op welke klanten ga jij je richten met jouw producten? Dit zal van invloed zijn op de producten die je wilt verkopen. Als jouw doelgroep bestaat uit een jongere, digitaal ingestelde groep mensen met een besteedbaar inkomen, kan het voor hen makkelijker zijn om fysieke producten zoals kleding of schoenen te kopen.

Aan de andere kant, als jouw doelgroep een meer volwassen groep mensen is die geïnteresseerd zijn in producten met specifieke voordelen, wil je misschien artikelen van hogere kwaliteit of meer gespecialiseerde artikelen verkopen.

Naam en domeinnaam

5) Het kiezen van een domeinnaam is een belangrijke beslissing. Het wordt je online identiteit en die moet zowel memorabel als betekenisvol zijn – denk dus na over wat je wilt dat mensen voelen als ze de naam van jouw webshop horen!

Heb ik een logo nodig of niet? En zo ja, wat heb ik nodig om er zelf een te maken of iemand anders in te huren? Als je moeite hebt om het perfecte logo zelf ontwerpen probeer dan te zoeken naar logo’s van andere winkels die goed lijken, maar toch niet helemaal goed zijn. Zo voorkom je dat je vastzit aan iets totaal anders dan jouw idee.

Het lijkt nu misschien niet belangrijk, maar denk eraan: Controleer of je domeinnaam en bedrijfsnaam niet al in gebruik zijn bij de KVK.

Welke provider en betaalmethode gaat je gebruiken?

6) Welke betaalsystemen wilt u aanbieden op uw webwinkel: kaartbetalingen (Ideal Credit Cards), PayPal, Bitcoin etc.? Doe wat onderzoek naar hoe betrouwbaar deze diensten zijn door op te zoeken wat mensen online zeggen! Onthoud dat als iemand iets koopt er transactiekosten zijn waar je rekening mee moet houden.Wat is de beste domeinnaam voor mijn webshop?

Hoe ga je je producten verzenden?

7) Je hebt een product, doelgroep, webshop etc. Hoe ga je je producten verzenden? Je kan een verzenddienst als PostNL DHL, UPS of FedEx gebruiken, maar je kunt ook je producten in China of andere landen bestellen en ze als pakketten direct naar de klant verzenden. Dit heet dropshipping.

Maak een marketingplan voor je webshop

8) Wat voor soort marketing opties heb je? Op wie ga jij je richten? Facebook advertenties, Google Adwords of misschien zelfs een meer traditionele aanpak zoals TV-commercials.

Misschien wilt je ook een e-maillijst maken en nieuwsbrieven gaan versturen. Zo worden jouw klanten herinnerd aan het bestaan van je webshop! Indien mogelijk, vraag hen of ze geïnteresseerd zijn om zich in te schrijven, zodat je weet wie wat gaat kopen wanneer het tijd is om e-mails te versturen met nieuwe producten.

Starten met een webshop

Uiteindelijk moet je een keer de stap zetten.

Geloof in je product, maak het uniek, verbeter je conversie en start ook met winst maken. Alleen met vallen en opstaan bereik je je doel.

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:starten, webshop
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Wat is Webshop SEO Optimalisatie? 10 Tips om je op weg te helpen

Een webshop beginnen kan moeilijk zijn. Er zijn zo veel dingen om te overwegen en alles lijkt ingewikkeld. Wij willen het makkelijker voor je maken Lees verder

Hoe bouw je een eigen webshop in WordPress met WooCommerce

Een webshop beginnen kan moeilijk zijn. Er zijn zo veel dingen om te overwegen en alles lijkt ingewikkeld. Wij willen het makkelijker voor je maken Lees verder

Hoe zet je een optimale webshop op?

Een webshop beginnen kan moeilijk zijn. Er zijn zo veel dingen om te overwegen en alles lijkt ingewikkeld. Wij willen het makkelijker voor je maken Lees verder

Wat kost een webshop?

Een webshop beginnen kan moeilijk zijn. Er zijn zo veel dingen om te overwegen en alles lijkt ingewikkeld. Wij willen het makkelijker voor je maken Lees verder

Hoe start je een webshop?

Een webshop beginnen kan moeilijk zijn. Er zijn zo veel dingen om te overwegen en alles lijkt ingewikkeld. Wij willen het makkelijker voor je maken Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!