Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 1   +   2   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen?

Inhoudsopgave

  • Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen?
    • Bezoekers terughalen met e-mailmarketing.
      • Verlaten winkelwagen e-mails instellen?
    • Bezoekers terughalen met retargeting

Stel jij jezelf wel eens de vraag? Hoe kan ik bezoekers terugroepen die de webshop hebben verlaten zonder te betalen?

Het achterlaten van artikelen in het winkelwagentje komt vaak voor, maar helaas keren veel mensen nooit terug om hun aankoop af te ronden. Meer dan 80% van de shoppers verlaat een webshop zonder iets te kopen. Dit kan je veel geld kosten, dus is het belangrijk manieren te vinden om deze bezoekers terug te halen en ze ervan te overtuigen terug te komen om hun aankoop af te ronden. In dit blog bespreken we enkele methoden die je kunt gebruiken om bezoekers terug te roepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen!

Bezoekers terughalen met e-mailmarketing.

Een methode die je kunt gebruiken om bezoekers terug te roepen is door ze een e-mail te sturen. Je kunt een geautomatiseerde e-mailcampagne opzetten die een reeks e-mails verstuurt naar shoppers die artikelen in hun winkelwagen hebben achtergelaten. Deze e-mails kunnen een kortingscode of een speciale aanbieding bevatten om hen aan te moedigen terug te komen en hun aankoop te voltooien.

Zie onderstaand voorbeeld:

Er zijn in de afgelopen week 68 mensen geweest die niet direct een bestelling plaatsen. Deze 68 mensen hebben allemaal één of meerdere e-mails ontvangen en daarvan hebben er 44 alsnog afgerekend. Dat is bijna 65% en goed voor meer dan €9825 extra omzet. Dit was je anders gewoon mis gelopen en is helemaal gratis en geautomatiseerd. 1x instellen (testen en meten) en je bent klaar.
Onderstaand is een uniek voorbeeld. Maar gemiddeld haal je tussen de 10 en 20% van je verloren bezoekers weer terug.

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

Verlaten winkelwagen e-mails instellen?

Er zijn voor de verschillende webshopsoftware ook verschillende tools. Zoek binnen je CMS naar ”abandoned cart”

Denk goed na over hoe je deze instelt. Je hebt o.a te maken met de GDPR wetgeving. Je mag mensen niet zomaar e-mailen, wel nadat je toestemming hebt gevraagd.
Maar bedenk ook hoeveel e-mails je wilt versturen en wanneer deze verzonden moeten worden.
Welke onderwerpregels en teksten je gaat gebruiken. ”je winkelwagen wacht op u” gaat niet meer werken.

Bezoekers terughalen met retargeting

Een andere methode die je kunt gebruiken om bezoekers terug te halen is door ze te retargeten met advertenties. Je kan retargeting tools zoals Google Ads, Facebook Ads, pintrest of Tik Tok Ads gebruiken om advertenties te tonen aan mensen die je webshop hebben bezocht, maar geen aankoop hebben gedaan.

Deze advertenties kunnen worden gepersonaliseerd op basis van de producten waarin ze geïnteresseerd waren en kunnen een speciale aanbieding of kortingscode bevatten om hen aan te moedigen terug te komen en een aankoop te doen. Hierover zal ik nog eens een blog schrijven.

 

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen? Stel jij jezelf wel eens de vraag? Hoe kan ik bezoekers terugroepen die de webshop Lees verder

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen? Stel jij jezelf wel eens de vraag? Hoe kan ik bezoekers terugroepen die de webshop Lees verder

Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom?

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen? Stel jij jezelf wel eens de vraag? Hoe kan ik bezoekers terugroepen die de webshop Lees verder

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen? Stel jij jezelf wel eens de vraag? Hoe kan ik bezoekers terugroepen die de webshop Lees verder

Algemene voorwaarden webshop opstellen?

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen? Stel jij jezelf wel eens de vraag? Hoe kan ik bezoekers terugroepen die de webshop Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!