Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 8   +   2   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

30 (Unieke) acties om je webshop te promoten!

Inhoudsopgave

  • 30 (Unieke) acties om je webshop te promoten!
    • Hier zijn de 30 acties om je webshop te promoten:
      • Weet jij nog acties om je webshop te promoten?

Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om marketing voor je webshop. In dit blog bespreken we 30 unieke acties die je kunt ondernemen om je webshop te promoten en te laten groeien. Sommige van deze ideeën zijn open deuren, eenvoudig en gemakkelijk uit te voeren, terwijl andere misschien wat meer inspanning vereisen. Maar allemaal zullen ze je helpen om je te onderscheiden van de concurrentie en meer klanten aan te trekken!

Hier zijn de 30 acties om je webshop te promoten:

  1. Deel je webshop op social media platforms (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, enz.) unieke acties voor het promoten van een webwinkel zijn belangrijk, maar worden vaak over het hoofd gezien. De meest basale manier om mensen naar je webwinkel te krijgen is via social media platforms. Je moet actief zijn op verschillende platforms zoals Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest.
  2. Neem deel aan online forums en discussiegroepen met betrekking tot uw branche. Dit is een geweldige manier om in contact te komen met potentiële klanten die al geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft. Door actief te zijn en deel te nemen aan discussies, kunt u vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen, wat mensen uiteindelijk naar uw webwinkel zal leiden.
  3. Dien je webshop in bij online directories en zoekmachines. Dit zal mensen helpen om je webshop te vinden wanneer ze op zoek zijn naar producten zoals die van jou.
  4. Schrijf artikelen, blog posts, of gast columns voor andere websites in je branche. Dit is een geweldige manier om exposure voor je webshop te krijgen en je expertise in de industrie te laten zien. Wanneer je artikelen schrijft, zorg er dan voor dat je een link naar je webshop opneemt, zodat mensen je winkel gemakkelijk kunnen vinden.
  5. Stuur e-nieuwsbrieven of promotie-e-mails naar vroegere en potentiële klanten. Een e-mail nieuwsbrief met speciale aanbiedingen of nieuwe producten klikt altijd. Dit is een geweldige manier om klanten op de hoogte te houden van wat er gaande is in je webshop, branche of wat dan ook.
  6. Maak informatieve en boeiende video’s over je producten. Video’s zijn een geweldige manier om je producten in actie te laten zien en mensen geïnteresseerd te krijgen in wat je te bieden heeft. Je kunt deze video’s op sociale media plaatsen.
  7. Bied kortingen of coupons aan voor nieuwe klanten. Dit is een geweldige manier om nieuwe klanten aan te trekken en ze geïnteresseerd te krijgen in je webshop.
  8. Bied gratis verzending aan voor bestellingen boven een bepaald bedrag. Dit is een geweldige manier om mensen aan te moedigen meer uit te geven in je webshop.
  9. Organiseer een wedstrijd of weggeefactie op sociale media of je webshop. Dit is een geweldige manier om mensen geïnteresseerd te krijgen in je webshop en ook om wat reuring te genereren.
  10. Werk samen met andere bedrijven in je branche of niche. Bijvoorbeeld om elkaars producten of diensten te promoten. Dit is en blijft een geweldige manier om exposure te krijgen voor je webshop en ook om relaties op te bouwen met andere bedrijven.
  11. Ga de dialoog aan met klanten door te reageren op opmerkingen en recensies. Dit is een mooie manier om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen bij potentiële klanten.
  12. Neem deel aan handelsbeurzen of conventies die verband houden met je branche. Goed om potentiële klanten te ontmoeten en ook om relaties op te bouwen met andere bedrijven in je bedrijfstak.
  13. Ontwikkel partnerschappen met andere websites of blogs in buiten je branche om elkaars inhoud te promoten. Als je nieuw publiek wilt bereiken dat geïnteresseerd zou kunnen zijn in wat jij te bieden hebt.
  14. Creëer een loyaliteitsprogramma voor klanten die regelmatig aankopen doen. Dit is een top manier om klanten terug te laten komen naar je webshop.
  15. Voer een social media-campagne met een unieke hashtag. Dit is een geweldige manier om mensen over uw winkel te laten praten en ook om het bereik van uw campagne bij te houden.
  16. Ontwikkel een affiliate programma om andere websites of blogs zover te krijgen om je producten te promoten. Ideaal en kost je pas iets na een nieuwe klant.
  17. Schrijf persberichten over nieuwe producten, speciale aanbiedingen, of evenementen met betrekking tot je branche of producten. Laat bijvoorbeeld een persbericht schrijven om in de grote bladen te komen.
  18. Betaald adverteren op zoekmachines, social media platforms, of andere websites. Dit is een hele effectieve manier om nieuwe potentiële klanten te bereiken. Ontwerp unieke en in het oog springende verpakkingen voor je producten. Bijvoorbeeld voor je verzenddozen. Een unieke verpakking kan er voor zorgen dat mensen het delen op de socials.
  19. Sponsor een lokaal evenement of goed doel dat gerelateerd is aan je doelmarkt. Dit is een geweldige manier om betrokken te raken bij de gemeenschap en ook om potentiële klanten te bereiken.
  20. Geef gratis monsters van uw producten weg. Het blijft liggen, wordt gebruikt en mensen willen het misschien nog eens kopen.
  21. Een app voor je webshop ontwikkelen. Niet met hetzelfde als op je website maar iets unieks waarmee je echte meerwaarde biedt. Dit is een geweldige manier om nieuwe potentiële klanten te bereiken en ook om bestaande klanten betrokken te houden.
  22. Doe iets unieks waardoor mensen over je webshop gaan praten. google maar eens op guerilla marketing voorbeelden. Misschien doe je wat inspiratie op.
  23. Maak een blog op je website en plaats regelmatig nieuwe inhoud. Unieke onderwerpen worden gevonden in google en maakt je bekend.
  24. voeg reviews of beoordelingen van klanten toe aan je webhop. Vanzelfsprekend is dit iets unieks aangezien niemand hetzelfde schrijf bij 2 bedrijven.
  25. Zorg ervoor dat je website mobielvriendelijk is. De grootste open deur die er is maar test en blijf het ook testen of dit het geval is.
  26. Optimaliseer je website voor zoekmachines (SEO). Geen leuke actie meer een moetje. Doe dit als je ooit wilt groeien. Zichtbaar zijn in Google, Bing, etc is van levensbelang.
  27. Werk samen met influencers. Veel influencer maken zelf iets leuks wat kan aanslaan bij je doelgroep. Deze unieke actie kan je veel nieuwe potentiële klanten opleveren.
  28. Voeg unieke productomschrijvingen toe aan je webshop. Uniek is anders dan anders. Schrijf niet zoals mensen van je verwachten. Dit is iets dat niet veel andere webshops doen en het maakt je uniek.
  29. Als je iets meer budget hebt kan je er voor kiezen om een radiospot in te zetten. Specifiek in je doelgroep kan je hier veel bereik mee halen.
  30. Vraag je klanten om nieuwe klanten aan te dragen. Geef er natuurlijk iets voor terug. Direct geld weg geven of een kortingsbon kan een verschil maken. Bedenk of het het echt waard is voor de klant om iemand aan te dragen en de tijd er in te steken.

Weet jij nog acties om je webshop te promoten?

Dit zijn slechts een paar unieke acties die je kunt ondernemen om je webshop te promoten. Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die je kunt doen, maar dit zijn een paar van de meest effectieve en unieke manieren om mensen over je winkel te laten praten. Dus, waar wacht je nog op? Begin vandaag nog met het promoten van je webshop.

Heb jij unieke acties om je webshop te promoten? Laat het ons weten in de reacties hieronder! En vergeet niet om onze andere blogs te lezen voor meer tips en trucs over hoe je je webshop kunt laten groeien.

Wil je echt een optimale webshop? Koop de webshop optimalise Checklist.

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:Betrouwbaarheid webshop, Marketing tips voor je webshop, unieke acties, webshop marketing
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

30 (Unieke) acties om je webshop te promoten! Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om marketing voor je webshop. In dit blog bespreken we Lees verder

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

30 (Unieke) acties om je webshop te promoten! Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om marketing voor je webshop. In dit blog bespreken we Lees verder

Hoe Google Shopping voor je Webshop gebruiken

30 (Unieke) acties om je webshop te promoten! Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om marketing voor je webshop. In dit blog bespreken we Lees verder

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop?

30 (Unieke) acties om je webshop te promoten! Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om marketing voor je webshop. In dit blog bespreken we Lees verder

Ineens geen bestellingen meer? Wat nu?

30 (Unieke) acties om je webshop te promoten! Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om marketing voor je webshop. In dit blog bespreken we Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!