Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 2   +   8   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Bezoekersmeting stelt je in staat om te weten welke bezoekers van je webshop iets kopen en helpt je op die manier de structuur van je webwinkel te optimaliseren. Het voordeel is dat het veel gemakkelijker is om de conversie (de kans dat een bezoeker iets koopt) te verbeteren dan om het verkeer op je webwinkel te verhogen.

Als je weet hoeveel daadwerkelijke bezoekers jouw webshop per dag of per week bezoeken, kan je beoordelen of je genoeg potentiële klanten op jouw site hebt. Zijn er genoeg mensen die in klanten zouden kunnen converteren? Zou een online marketingcampagne voor je rendabel zijn?

Kortom, het meten van bezoekers laat zien welke activiteiten waarde opleveren voor het bestede geld en welke niet. Het meten van bezoekers verhoogt dus de verkoopopbrengst, leidt tot kostenbesparing en biedt mogelijkheden voor kwaliteitsverbetering van e-commerce businessprocessen.

Wat moet je meten op je webshop?

Inhoudsopgave

  • Wat moet je meten op je webshop?
  • Hoe weet je of de referentiewaarde correct is?
    • Luister naar je klanten.

Dus wat moet je meten? Bezoekers (e-commerce transacties, winkelwagen activiteit etc.). Elk e-commerce bedrijf heeft zijn eigen KPI’s en prestatie-indicatoren. Het belangrijkste is dat je weet welke factoren van invloed zijn op de conversie van bezoekers naar klanten.

Je kan bijvoorbeeld de tevredenheid van bezoekers meten door hen te vragen of ze jouw webwinkel zouden aanbevelen en hoe waarschijnlijk het is dat ze na een aankoop terugkomen. Op die manier krijgt je een indicatie of er inhoudelijke of serviceproblemen op je site zijn die bezoekers ervan weerhouden daadwerkelijk iets te kopen.

Je moet bezoekers vragen naar hun budget en verwachtingen, en naar hun mening over prijs en productselectie: Waarom hebben ze de artikelen in hun mandje gekozen? Het helpt ook om naar de statistieken van Google Analytics te kijken om te zien hoe bezoekers je webshop gebruiken.

Je kunt dit doen door de bezoekers te sorteren op basis van hun gedragspatronen en kenmerken, en overeenkomsten te vinden in hun online gedrag. Met Google Analytics kan je ook conversies volgen (het proces van browsen naar kopen), waardoor je weer de beste zoektermen voor jouw producten kunt vinden

Hoe weet je of de referentiewaarde correct is?

Wat gebeurt er als een bezoeker niets koopt? Dit hoeft niet te betekenen dat er iets mis was met hen als klanten, maar misschien was er iets mis met jouw product of dienst (of zelfs de prijsstelling). Als dit zo is, zal het meten van bezoekers je helpen te achterhalen wat dit geweest zou kunnen zijn

Je moet ook meten wanneer iemand daadwerkelijk iets koopt: Wat, waarnaar was de bezoeker op zoek toen hij naar jouw webwinkel kwam? Wanneer namen zij hun beslissing om te kopen? Een paar dagen voor de aankoop of slechts een paar minuten ervoor; op welk moment van de dag hebben ze gekocht, en op welke dag? En hoe vaak komen klanten terug na een aankoop, en in welke producten zijn ze dan geïnteresseerd?

Luister naar je klanten.

Hoe kan je je webshop optimaliseren en verbeteren als je niet weet welke vragen jouw klanten stellen over je producten? Denk er eens over na: zou elke klant echt tevreden zijn met self-service opties zoals live chat en FAQ pagina’s. Of is er iets dat bezoekers willen, maar nooit krijgen omdat niemand de vragen beantwoordt?

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:analyseren, Conversieoptimalisatie, klantgedrag, tips, webshop
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Bezoekersmeting stelt je in staat om te weten welke bezoekers van je webshop iets kopen en helpt je op die manier de structuur van je Lees verder

10 gratis webshop analyse tools om je te helpen je conversies te verhogen

Bezoekersmeting stelt je in staat om te weten welke bezoekers van je webshop iets kopen en helpt je op die manier de structuur van je Lees verder

Hoe a/b testen op je webshop voor meer conversie?

Bezoekersmeting stelt je in staat om te weten welke bezoekers van je webshop iets kopen en helpt je op die manier de structuur van je Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!