Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 10   +   2   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Waarom webshop reviews verzamelen?

Inhoudsopgave

  • Waarom webshop reviews verzamelen?
  • Waarom webshop reviews verzamelen?
    • Doe het voor je klanten
  • Hoe webshop reviews verzamelen?
    • Wat ga je doen met verzamelde reviews?
  • Hoeveel webshop beoordelingen zijn genoeg?
    • Alleen goede reviews zijn slecht voor je betrouwbaarheid

De meeste succesvolle webshops verzamelen reviews van klanten. Je hoort namelijk iets veel liever van echte klanten dan van de verkoper. Goede en zelfs slechte reviews maken je webshop echt. En het is ook nog eens heel slim om feedback te krijgen van daadwerkelijke klanten, zodat je kan aanpassen en verbeteren.

Waarom webshop reviews verzamelen?

Jij wilt weten wat je klanten vinden van je producten, verzending, prijzen etc. Of gewoon een mening over de manier waarop een product was verpakt en of het ook op tijd werd verzonden. Internationale webshops willen ook weten of er problemen waren met de douane of BTW, enzovoort. Koopervaring in de webshop. En doe je veel moeite voor een goede klantenservice? Dan wil je ook horen dat klanten tevreden zijn.

Doe het voor je klanten

Klanten hebben een eerlijke beoordeling nodig van wat ze kopen voordat ze een aankoopbeslissing nemen. Webwinkels nemen meestal klantenbeoordelingen op in de vorm van sterbeoordelingen en geschreven commentaar op de productpagina. Dit laat de klant direct een betere keuze maken. Klanten kunnen gemakkelijk verschillende producten vergelijken door het lezen van actuele meningen van klanten over verschillende aspecten van je producten.

Hoe webshop reviews verzamelen?

Webwinkels zijn online en hebben niet de mogelijkheid om hun klanten telefonisch of persoonlijk om een beoordeling te vragen. Webwinkelbeoordelingen kunnen alleen online worden gegeven.

Laat je klanten weten dat je graag een review van ze ontvangt. Webwinkels kunnen op verschillende manieren reviews verzamelen: direct op hun website, via social media of in nieuwsbrieven en e-mailcampagnes.

Je kunt ook automatisch follow-up e-mailberichten sturen na levering, inclusief links waarmee klanten een beoordeling kunnen schrijven. Je kan ook een recensie formulier toevoegen aan je e-mail nieuwsbrief lijst zodat klanten feedback kunnen geven over producten en diensten direct vanuit hun inbox. Het weergeven van klantbeoordelingen op je site is ook een goede manier om bezoekers te verhogen en hen te overtuigen om jouw producten aan te schaffen.

Wat ga je doen met verzamelde reviews?

Als je eenmaal een aantal beoordelingen van je klanten hebt verzameld, moet je vervolgens beslissen wat je er allemaal mee gaat doen. Hoe meer positieve beoordelingen je hebt, hoe groter de kans dat potentiële klanten zullen overwegen je producten af te nemen. Je kunt bijvoorbeeld de reviews die je hebt verzameld promoten, door ze in een overzicht of bovenaan productpagina’s te plaatsen.

Je kan het natuurlijk ook gebruiken als marketing middel en dus actief linken naar klantbeoordelingen via sociale media en ze bijvoorbeeld plaatsen in nieuwsbrieven.

Hoeveel webshop beoordelingen zijn genoeg?

Het aantal reviews op je webshop zijn natuurlijk wel belangrijk. Een webshop die aangeeft 10.000 producten te verkopen en maar 10 reviews heeft is natuurlijk onbetrouwbaar. Start daarom in een vroeg stadium met het verzamelen van reviews of toon ze nog niet op je webshop.

Alleen goede reviews zijn slecht voor je betrouwbaarheid

In principe loopt je een risico wanneer je 100% positieve beoordelingen op je site hebt staan. Wanneer je teveel positieve opmerkingen hebt staan, kan je ervan verdacht worden dat je reviews manipuleert. Het is daarom goed direct te vragen wat er niet en wel goed was aan de bestelling. Laat mensen nadenken over wat er misschien nog beter kant en wordt betrouwbaarder.

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:analyseren, Betrouwbaarheid webshop, Conversieoptimalisatie, reviews, tips, webshop
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions

Waarom webshop reviews verzamelen? De meeste succesvolle webshops verzamelen reviews van klanten. Je hoort namelijk iets veel liever van echte klanten dan van de verkoper. Lees verder

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

Waarom webshop reviews verzamelen? De meeste succesvolle webshops verzamelen reviews van klanten. Je hoort namelijk iets veel liever van echte klanten dan van de verkoper. Lees verder

Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom?

Waarom webshop reviews verzamelen? De meeste succesvolle webshops verzamelen reviews van klanten. Je hoort namelijk iets veel liever van echte klanten dan van de verkoper. Lees verder

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

Waarom webshop reviews verzamelen? De meeste succesvolle webshops verzamelen reviews van klanten. Je hoort namelijk iets veel liever van echte klanten dan van de verkoper. Lees verder

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Waarom webshop reviews verzamelen? De meeste succesvolle webshops verzamelen reviews van klanten. Je hoort namelijk iets veel liever van echte klanten dan van de verkoper. Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!