Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 3   +   7   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Als eigenaar van een webshop wil je er zeker van zijn dat je call-to-actions (CTA’s) opvallen. CTA’s zijn immers een van de belangrijkste elementen op je site – ze zetten je bezoekers ertoe aan actie te ondernemen en je product te kopen. Maar met zo veel kleuren om uit te kiezen, hoe weet je welke het beste werken voor jouw CTA’s? Lees verder voor een paar richtlijnen om je te helpen de juiste kleuren te kiezen voor jouw call-to-actions.

De psychologie van kleur in marketing

Inhoudsopgave

  • De psychologie van kleur in marketing
    • Jouw merkkleuren in je webshop
    • Complimentaire kleuren

In marketing kunnen kleuren worden gebruikt om de emoties en het gedrag van consumenten te beïnvloeden. Bijvoorbeeld, de kleur rood wordt vaak geassocieerd met opwinding en energie, terwijl blauw wordt geassocieerd met betrouwbaarheid en kalmte. Bij het selecteren van kleuren voor jouw CTA’s is het belangrijk om de psychologie van kleur in gedachten te houden, zodat je kleuren kunt kiezen die de gewenste emoties en reacties bij jouw doelgroep oproepen.

Jouw merkkleuren in je webshop

Een andere belangrijke overweging bij het kiezen van kleuren voor jouw CTA’s is of ze al dan niet overeenkomen met jouw merkkleuren. jouw merkkleuren zijn een belangrijk onderdeel van je algemene merkstrategie – ze moeten consistent worden gebruikt in al je marketingmaterialen, van je website tot je productverpakkingen tot jouw social media-accounts. Als je nog geen vaste merkkleuren hebt, is dit het moment om ze te kiezen. Als je eenmaal jouw merkkleuren hebt gekozen, zorg er dan voor dat alle nieuwe kleuren die je introduceert (zoals voor jouw CTA’s) deze aanvullen

Complimentaire kleuren

Bij het kiezen van kleuren voor jouw CTA’s, zult je ook willen overwegen welke kleuren goed samen zullen werken. Niet alle kleuren gaan goed samen – sommige botsen zo erg dat het pijnlijk is om naar te kijken (dit heet kleur onenigheid). Om kleurverschillen te voorkomen, gebruikt je maximaal twee of drie kleuren voor elke CTA, en zorgt je ervoor dat het complementaire of contrasterende kleuren zijn. je kunt een programma als Adobe Color Wheel gebruiken om je te helpen complementaire en contrasterende kleuren te vinden

Er zijn veel factoren waarmee je rekening moet houden bij het kiezen van kleuren voor jouw call-to-actions – maar door deze richtlijnen in gedachten te houden, kunt je er zeker van zijn dat je kleuren selecteert die helpen de conversie te verhogen en de verkoop te stimuleren.

 

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

Als eigenaar van een webshop wil je er zeker van zijn dat je call-to-actions (CTA’s) opvallen. CTA’s zijn immers een van de belangrijkste elementen op Lees verder

Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom?

Als eigenaar van een webshop wil je er zeker van zijn dat je call-to-actions (CTA’s) opvallen. CTA’s zijn immers een van de belangrijkste elementen op Lees verder

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

Als eigenaar van een webshop wil je er zeker van zijn dat je call-to-actions (CTA’s) opvallen. CTA’s zijn immers een van de belangrijkste elementen op Lees verder

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Als eigenaar van een webshop wil je er zeker van zijn dat je call-to-actions (CTA’s) opvallen. CTA’s zijn immers een van de belangrijkste elementen op Lees verder

Algemene voorwaarden webshop opstellen?

Als eigenaar van een webshop wil je er zeker van zijn dat je call-to-actions (CTA’s) opvallen. CTA’s zijn immers een van de belangrijkste elementen op Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!