Nieuwsbrief pop-up op je webshop? Dat kan beter!
Inhoudsopgave
Heb jij op je webshop ook zo’n irritante nieuwsbrief pop-up die niemand invult (doe je zelf toch ook niet). En heb je geen gratis weggevers zoals e-books, checklisten of hoge kortingen etc.
Dan heb ik de tip voor je!
Verander die nieuwsbrief inschrijving naar ”Wil je gratis verzending?”
Gratis wilt iedereen! En het voelt veel groter aan dan een korting.
Kan je toch ineens iets weggeven en het levert de klant ”als ze toch iets willen kopen” direct iets op. Je zal zien dat je inschrijvingen voor je nieuwsbrief (want die zit er natuurlijk achter) keihard gaan stijgen.
Het neuromarketing effect:
-Klein tellertje van 2 min. (Maakt het schaars, bang om het mis te lopen.)
-Nee, ik wil geen gratis verzending (tuurlijk wel, iedereen wilt gratis verzending)
Tekst gaat verder onder de afbeelding…
Nieuwsbrief pop-up, hoe inzetten?
Wat te doen met de mensen die zich inschrijven?
Ten eerste, zorg ervoor dat je iets interessants te vertellen hebt. je nieuwsbrief moet waarde bieden aan je lezers, of het nu gaat om nuttige informatie, exclusieve aanbiedingen, of gewoon onderhoudende inhoud.
Vervolgens, hou je publiek in gedachten. Voor wie schrijf je? Wat willen ze zien? Schrijf met hen in gedachten en stem je inhoud daarop af.
Tot slot, vergeet het ontwerp niet! Een visueel aantrekkelijke nieuwsbrief zal de aandacht trekken en mensen aanmoedigen om hem ook echt te lezen. Werk samen met een professionele ontwerper om een lay-out te creëren die je merk en inhoud aanvult.
Vergeet ook niet om de e-mailadressen te verrijken met aanvullende informatie. Je wilt meer informatie over de mensen die zich inschrijven. Geef bijvoorbeeld extra korting als ze hun profiel aanvullen. Belangrijke gegevens zijn. Leeftijd, interesses, geslacht of wat hun maten zijn.
- Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
- Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
- Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Laat een antwoord achter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.