Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 0   +   9   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën

Inhoudsopgave

  • Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën
    • Hoe prijs je producten in je webshop:
    • Maar hoeveel marge moet je maken?
      • Hoe prijs je producten in je webshop een belangrijke factor?
    • De prijs van je producten in het algemeen
      • Prijsstratgie:

Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, is het belangrijk om de juiste balans te vinden tussen winst maken en klanten aantrekken. Als je de prijs van je artikelen te hoog zet, zullen mensen ze minder snel kopen. Maar als je ze te laag prijst, verdien je misschien niet zo veel geld als je zou willen. In dit blog bespreken we enkele tips en strategieën om je producten effectief te prijzen. Lees dus snel verder voor meer informatie!

Hoe prijs je producten in je webshop:

Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Ten eerste moet je ervoor zorgen dat je de kosten van het product dekt. Dit omvat de kosten van de productie of inkoop van het artikel, evenals de verzendkosten en andere bijbehorende kosten. Zodra je deze kosten hebt gedekt, kan je beginnen na te denken over hoeveel winst je zou willen maken.

Hoe een kostprijs berekening maken voor je product?

  1. Voeg alle directe arbeidskosten toe. De salarissen en bonussen van iedereen die verantwoordelijk is voor het opslaan en verkopen van het product gedurende een bepaalde periode, moeten worden geteld. Bijv elke maand.

  2. Combineer gerelateerde overheadkosten. Overheadkosten kunnen alle kosten omvatten die het bedrijf heeft gemaakt om het product aan te schaffen en aan klanten te tonen (marketing etc). Dit wordt ook elke maand gedaan.

  3. Gebruik de bovenstaande cijfers om de productkosten te berekenen. Tel de leverings-, directe arbeids- en overheadkosten bij elkaar op en deel de som vervolgens door het aantal producten dat in die maand is gekocht.

Het is ook belangrijk om rekening te houden met de concurrentie wanneer je de prijs van je producten bepaalt. Als andere winkels en webshop soortgelijke artikelen voor een lagere prijs verkopen, dan moet je misschien je prijzen aanpassen. Het is echter ook belangrijk dat je niet te veel onder de prijs gaat zitten. Vergeet niet dat je winst moet maken!

Maar hoeveel marge moet je maken?

Er is ook geen snelle en gemakkelijke manier om de juiste marge te bepalen. Over het algemeen is echter een marge van 40-50% de norm in de webshop branche. (maar ook weer afhankelijk van je producten)

Je moet ook overwegen of je product uniek is of niet. Als je product uniek is en er dus geen duidelijke vervangers voor zijn, kan je een hogere marge rekenen.

Anders wordt je beperkt door hoeveel de markt kan dragen. Hoe meer concurrentie er is rond  je product is, hoe minder marge je op je prijzen kunt plaatsen.

Als je van winkelprijzen houdt, kun je de adviesprijs van de fabrikant bekijken. Dit is meestal de gemakkelijkste en veiligste manier om je producten te prijzen. Je gaat gewoon met de prijzen mee, wetende dat andere bedrijven die dezelfde producten verkopen dezelfde prijskaartjes hebben.

Hoe prijs je producten in je webshop een belangrijke factor?

Een andere belangrijke factor om rekening mee te houden is de gepercipieerde waarde van je producten. Dit is wat klanten denken dat je product waard is. Als je denkt dat je product meer waard is dan de concurrentie, kan je de prijs daarop aanpassen. Als je echter niet zeker bent over de gepercipieerde waarde, kan het een goed idee zijn om wat marktonderzoek te doen. Dit zal je helpen om een idee te krijgen van wat klanten bereid zijn en willen betalen voor je product.

De prijs van je producten in het algemeen

Als het gaat om de prijs van producten, is er geen one-size-fits-all oplossing. Maar door deze tips in gedachten te houden, kan je er zeker van zijn dat je de prijs van je producten effectief vaststelt. Doe wat onderzoek, overweeg de concurrentie, en denk na over de gepercipieerde waarde van je product. Met deze factoren in het achterhoofd, kan je de juiste balans vinden tussen winst maken en klanten aantrekken.

Prijsstratgie:

Bedenk ook dat je mogelijk nog een prijsstrategie wilt inzetten? Korting wilt geven? Het gevoel wat je mee wilt geven in de prijs. En ga zo maar door.

Heb je tips of strategieën voor het prijzen van producten in een webshop? Deel ze met ons in de reacties hieronder! En vergeet niet de checklist te downloaden voor een winstgevend en optimale webshop.

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:prijs producten, prijs van producten
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, is het belangrijk om Lees verder

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, is het belangrijk om Lees verder

Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom?

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, is het belangrijk om Lees verder

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, is het belangrijk om Lees verder

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Hoe prijs je producten in je webshop: Tips en strategieën Als het gaat om de prijs van producten in je webshop, is het belangrijk om Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!