Hoe maak je je webshop betrouwbaar?
Inhoudsopgave
Dit is niet alleen een vraag voor eigenaars van nieuwe webshop, maar ook voor veel bestaande webwinkels. Waarom? Omdat elk bedrijf, ongeacht of dit een e-shop of een echte winkel is, betrouwbaar moet zijn! Als je problemen hebt, is het goed als mensen weten waar ze terecht kunnen om hun problemen opgelost te krijgen.
Het betekent dat de manier waarop je kwesties behandelt en wat voor soort steun (technische of andere) essentieel is in het creëren van reputatie die er echt toe doet in zaken op lange termijn! Vertrouwen is de eerste les en tip om je conversiepercentage te verhogen.
Wat straalt vertrouwen uit in je webshop?
Een paar jaar geleden zou ik gezegd hebben dat het gaat om het uiterlijk van je webwinkel, maar tegenwoordig, met zoveel webshops die op elkaar lijken, zijn er dingen aan het veranderen. Het lijkt erop dat betrouwbaarheid nu het belangrijkst is.
Tips om je webshop betrouwbaar te maken.
Laten we het eens hebben over een paar dingen die je kunnen helpen om je webshop betrouwbaar te maken.
1) Zorg voor een open contact mogelijkheid waar je de vragen beantwoordt die klanten stellen, zoals telefoon of Chat. Creëer ook andere mogelijkheden voor hen om contact met je op te nemen zoals email (die je op zijn minst binnen een paar uur moet worden beantwoord).
2) Wees open naar uw klanten. En laat zien wie je bent bijvoorbeeld op social media Dit geeft mensen de mogelijkheid om te zien hoe anderen reageren op jouw product en wat zij zeggen wat ook hun beslissingen kan beïnvloeden. Verberg nooit de waarheid!
3) Wees eerlijk over de kwaliteiten van je producten, maar zorg er ook voor dat mensen weten wat ze krijgen als ze dat artikel of die dienst kopen (bijvoorbeeld: “zal kapotte haringen gratis vervangen”).
4) Zet reviews van eerdere tevreden klanten op je site. Hoewel je het niet iedereen naar de zin kunt maken, zijn er altijd mensen die tevreden zullen zijn met je producten / service. Laat die klanten aan de hele wereld zien, want zij zijn ook een bewijs van betrouwbaarheid van je webshop!
5) Bied garantie voor je producten. Niets is beter dan vertrouwen in dit opzicht. Als er iets stuk gaat, zorg er dan voor dat het snel en efficiënt wordt opgelost! Het aanbieden van geld terug garantie is een andere manier om te laten zien dat je vertrouwen hebt in wat je doet. Hoe meer garanties je biedt, hoe groter de kans dat mensen je kunnen vertrouwen.
6) Behandel je klanten zoals jij wilt dat ze je behandelen! Alleen dat zal mensen een echte reden geven om terug te komen.
- Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
- Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
- Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Laat een antwoord achter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.