Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop?
Inhoudsopgave
Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven met je klanten en meer verkoop te genereren. In dit blog bespreken we de voordelen van nieuwsbrieven en geven we tips over hoe je kunt beginnen met e-mailmarketing. We zullen ook hulpmiddelen geven voor het maken van mooie nieuwsbrieven die de aandacht van je klanten zullen trekken!
Stop met de nieuwsbrief en start met e-mailmarketing!
Huh, verwarrend! Niemand leest een nieuwsbrief. Maar e-mails worden nog steeds gelezen. We gaan het dus hebben over e-mailmarketing.
E-mailmarketing is een geweldige manier om contact te leggen met je klanten en hen op de hoogte te houden van het nieuws in je webshop. E-mails zijn een perfecte manier om de verkoop, nieuwe producten, of speciale evenementen te promoten. Bovendien zijn ze een geweldige manier om klantenloyaliteit op te bouwen door waardevolle content te bieden die ervoor zorgt dat je klanten terug blijven komen voor meer.
Hoe begint je met (een nieuwsbrief) e-mailmarketing
Hoe begint je met e-mailmarketing? Eerst moet je beslissen welk type email je wilt versturen. Er zijn veel verschillende soorten e-mails, maar ik raad je aan te beginnen met een eenvoudige welkomst- of promotiemails. Gebruik één van onderstaande email marketing tools om te starten.
Email marketing tools voor je webshop
Email marketing tools waarmee je e-mails in bulk kan verzenden en die veel worden gebruikt zijn o.a:
- SendInBlue (gratis versie)
- Mailchimp (gratis versie)
- Mailpoet (voor woocommerce) (gratis tot 1000 contacten)
- Mailerlite (gratis tot 1000 contacten)
- Klaviyo (gratis versie)
- SendGrid (gratis versie)
- ActiveCampaign €€
- HubSpot €€€
Eens je beslist hebt, welk type email je wil versturen, is het tijd om hem te beginnen ontwerpen!
Er zijn veel verschillende manieren om een nieuwsbrief te ontwerpen, maar ik raad je aan een email template te gebruiken. Nieuwsbrief templates zijn gemakkelijk te gebruiken en geven je email een professionele look. Bovendien bevatten ze alle functies die je nodig hebt om een goed uitziende nieuwsbrief te maken, inclusief afbeeldingen, tekstvakken en social media knoppen.
Inhoud van je nieuwsbrief
Als je je nieuwsbrief ontworpen hebt, is het tijd om inhoud toe te voegen. Wanneer je inhoud toevoegt aan je nieuwsbrief, hou het dan kort en bondig. Niemand wil een lange nieuwsbrief lezen! Concentreer je in plaats daarvan op waardevolle inhoud die je klanten zal interesseren. Link door naar berichten op je website om verder te lezen. Wissel mooie foto’s af met tekst.
Zodra je alle inhoud hebt toegevoegd, is het tijd om je nieuwsbrief te versturen!
Maar voor je verder gaat. Stop en test. Niets is vervelender dan een slechte e-mails met verkeerde links te ontvangen. Stuur jezelf een test en controleer op meerdere apparaten.
Bedenk ook wanneer je email gaat verzenden. De dag en tijdstip is belangrijk. Als je doelgroep onderzoek hebt gedaan weet je ongeveer wat je klanten doen op een dag en het makkelijkste te bereiken zijn.
De perfecte email:
De perfecte email is een recept van
- Een goed onderwerp
- Interessante content en afbeeldingen
- Een goede call to action. (uiteindelijke doel)
Email marketing automation
Als je e-mailmarketing naar een hoger niveau wilt tillen, kan je overwegen e-mailmarketing automatisering te gebruiken. Met e-mailmarketing automatisering kan je automatische e-mails versturen op basis van het gedrag van je klanten.
Je kunt bijvoorbeeld een automatische welkomst-e-mail instellen die naar nieuwe klanten wordt gestuurd wanneer ze zich aanmelden voor je nieuwsbrief. Bijvoorbeeld met een kortingscode. Of een geautomatiseerde e-mailcampagne maken die wordt verzonden naar klanten die al een tijdje geen aankoop hebben gedaan. Of wanneer ze jarig zijn. Het product wat ze eerder hebben gekocht vervangen of opnieuw gevuld moet worden.
Automatisering van e-mailmarketing is een geweldige manier om de verkoop te verhogen en klantenloyaliteit op te bouwen. Als je het nog niet gebruikt, raad ik je ten zeerste aan ermee te beginnen!
Dat was het! Dit zijn de basisprincipes van hoe je een nieuwsbrief voor je webshop kunt beginnen. Onthoud, nieuwsbrieven zijn een geweldige manier om in contact te blijven met uw klanten.
- Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
- Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
- Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Laat een antwoord achter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.