Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 5   +   5   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop?

Inhoudsopgave

  • Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop?
    • Stop met de nieuwsbrief en start met e-mailmarketing!
  • Hoe begint je met (een nieuwsbrief) e-mailmarketing
      • Email marketing tools voor je webshop
    • Inhoud van je nieuwsbrief
      • De perfecte email:
    • Email marketing automation

Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven met je klanten en meer verkoop te genereren. In dit blog bespreken we de voordelen van nieuwsbrieven en geven we tips over hoe je kunt beginnen met e-mailmarketing. We zullen ook hulpmiddelen geven voor het maken van mooie nieuwsbrieven die de aandacht van je klanten zullen trekken!

Stop met de nieuwsbrief en start met e-mailmarketing!

Huh, verwarrend! Niemand leest een nieuwsbrief. Maar e-mails worden nog steeds gelezen. We gaan het dus hebben over e-mailmarketing.

E-mailmarketing is een geweldige manier om contact te leggen met je klanten en hen op de hoogte te houden van het nieuws in je webshop. E-mails zijn een perfecte manier om de verkoop, nieuwe producten, of speciale evenementen te promoten. Bovendien zijn ze een geweldige manier om klantenloyaliteit op te bouwen door waardevolle content te bieden die ervoor zorgt dat je klanten terug blijven komen voor meer.

Hoe begint je met (een nieuwsbrief) e-mailmarketing

Hoe begint je met e-mailmarketing? Eerst moet je beslissen welk type email je wilt versturen. Er zijn veel verschillende soorten e-mails, maar ik raad je aan te beginnen met een eenvoudige welkomst- of promotiemails. Gebruik één van onderstaande email marketing tools om te starten.

Email marketing tools voor je webshop

Email marketing tools waarmee je e-mails in bulk kan verzenden en die veel worden gebruikt zijn o.a:

  • SendInBlue (gratis versie)
  • Mailchimp (gratis versie)
  • Mailpoet (voor woocommerce) (gratis tot 1000 contacten)
  • Mailerlite (gratis tot 1000 contacten)
  • Klaviyo (gratis versie)
  • SendGrid (gratis versie)
  • ActiveCampaign €€
  • HubSpot €€€

Eens je beslist hebt, welk type email je wil versturen, is het tijd om hem te beginnen ontwerpen!

Er zijn veel verschillende manieren om een nieuwsbrief te ontwerpen, maar ik raad je aan een email template te gebruiken. Nieuwsbrief templates zijn gemakkelijk te gebruiken en geven je email een professionele look. Bovendien bevatten ze alle functies die je nodig hebt om een goed uitziende nieuwsbrief te maken, inclusief afbeeldingen, tekstvakken en social media knoppen.

Inhoud van je nieuwsbrief

Als je je nieuwsbrief ontworpen hebt, is het tijd om inhoud toe te voegen. Wanneer je inhoud toevoegt aan je nieuwsbrief, hou het dan kort en bondig. Niemand wil een lange nieuwsbrief lezen! Concentreer je in plaats daarvan op waardevolle inhoud die je klanten zal interesseren. Link door naar berichten op je website om verder te lezen. Wissel mooie foto’s af met tekst.

Zodra je alle inhoud hebt toegevoegd, is het tijd om je nieuwsbrief te versturen!

Maar voor je verder gaat. Stop en test. Niets is vervelender dan een slechte e-mails met verkeerde links te ontvangen. Stuur jezelf een test en controleer op meerdere apparaten.

Bedenk ook wanneer je email gaat verzenden. De dag en tijdstip is belangrijk. Als je doelgroep onderzoek hebt gedaan weet je ongeveer wat je klanten doen op een dag en het makkelijkste te bereiken zijn.

De perfecte email:

De perfecte email is een recept van

  1. Een goed onderwerp
  2. Interessante content en afbeeldingen
  3. Een goede call to action. (uiteindelijke doel)

Email marketing automation

Als je e-mailmarketing naar een hoger niveau wilt tillen, kan je overwegen e-mailmarketing automatisering te gebruiken. Met e-mailmarketing automatisering kan je automatische e-mails versturen op basis van het gedrag van je klanten.

Je kunt bijvoorbeeld een automatische welkomst-e-mail instellen die naar nieuwe klanten wordt gestuurd wanneer ze zich aanmelden voor je nieuwsbrief. Bijvoorbeeld met een kortingscode. Of een geautomatiseerde e-mailcampagne maken die wordt verzonden naar klanten die al een tijdje geen aankoop hebben gedaan. Of wanneer ze jarig zijn. Het product wat ze eerder hebben gekocht vervangen of opnieuw gevuld moet worden.

Automatisering van e-mailmarketing is een geweldige manier om de verkoop te verhogen en klantenloyaliteit op te bouwen. Als je het nog niet gebruikt, raad ik je ten zeerste aan ermee te beginnen!

Dat was het! Dit zijn de basisprincipes van hoe je een nieuwsbrief voor je webshop kunt beginnen. Onthoud, nieuwsbrieven zijn een geweldige manier om in contact te blijven met uw klanten.

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop? Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven Lees verder

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop? Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven Lees verder

Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom?

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop? Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven Lees verder

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop? Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven Lees verder

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Hoe begint je een nieuwsbrief voor je webshop? Het starten van een nieuwsbrief voor je webshop is een geweldige manier om in contact te blijven Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!