Koop de checklist
Inloggen
Log in Register

Bewijs je menselijkheid: 2   +   7   =  
Vergeten wachtwoord ?

Er wordt een wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd.

Uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om uw ervaring op deze website te ondersteunen, om de toegang tot uw account te beheren en voor andere doeleinden die worden beschreven in ons privacybeleid.

Nu tot wel 65% extra korting
Gratis SWOT en concurrentieanalyse

Iedere donderdag ga ik naar de markt om brood en kaas te kopen.
Bij de kaasboer vraag ik om de benodigde kaas, ze pakken de kaas in, (mijn zoontje en ik krijgen een plakje kaas) en zoals altijd krijg ik een extra vraag. ‘’Hou je van brie?’’ ‘’Heb je wel eens pesto kaas op?’’ Ik krijg dan weer een stukje met de vraag, en… lekker?

Als ik antwoord met ja, is de vervolgvraag. Zal ik een stukje voor je inpakken?

Ik betrap mijzelf er op, dat het heel erg moeilijk is om nee te zeggen. En hoor de mensen om mij heen steevast 𝗝𝗔! zeggen. Dat is nog eens verkopen.

𝗜𝗻 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻 𝗻𝗼𝗲𝗺𝗲𝗻 𝘄𝗲 𝗱𝗶𝘁 𝗰𝗿𝗼𝘀𝘀 𝘀𝗲𝗹𝗹𝗶𝗻𝗴.

Voor webshop of online verkoop van diensten wordt er van cross selling vaak geen gebruik gemaakt. Het is wel wat moeilijker dan op de markt (omdat het minder persoonlijk is) maar precies hetzelfde idee.

Je hebt er zelfs meer mogelijkheden voor dan de kaasboer. Op de:

  • Productpagina
  • Pop-up na het ‘’toevoegen aan winkelmand’’
  • In de winkelmand
  • De afrekenpagina

Zelfs na afrekenen is het nog mogelijk een extra product te verkopen. Dus pak die kans ook. Maak het orderbedrag iets hoger en pak wat extra winst.

Het toevoegen van producten heeft ook nog eens voordelen. Het product komt minder vaak retour en als er iets wel retour komt hoef je de verzendkosten niet terug te storten aangezien er altijd iets wordt gehouden.

Waaraan moet een cross selling product voldoen?

Inhoudsopgave

  • Waaraan moet een cross selling product voldoen?
      • Voorbeeld met een cross selling product:
    • Cross selling hoe pak jij het aan?

Bij het verkopen / aanbieden van een cross selling product is het belangrijk om te overwegen wat het product biedt en hoe het kan worden gebruikt in combinatie met andere producten. Een goed cross selling product moet voldoen aan de behoeften van de klant en een aanvulling zijn op de producten die hij al heeft gekozen.

Een product dat je er bij wilt verkopen moet natuurlijk niet te duur zijn. Een optimaal product is tussen de 5% en 30% van de waarde van het originele product. Als je 2 keuzes geeft zit je helemaal goed. Een goedkoop en een iets duurder product.

Het product moet de moeite waard zijn om gekozen te worden. Dus prijs het af, geef een exclusieve korting als er nu gekozen wordt voor het product.

Voorbeeld met een cross selling product:

Er wordt in dit voorbeeld veel gebruik van onbewuste neuromarketing truckjes.

Kleine toelichting. De klant heeft eerder de personen weegschaal bekeken. Er is dus interesse in dit product. 

  • Er is bij het gekozen product een gratis product toegevoegd. Als iemand iets gratis krijgt zijn ze sneller over te halen om zelf ook iets terug te doen.
  • Laat de klant niet nadenken of ze het wel nodig hebben, waarvoor en hoe? Maar welke van de twee de beste keuze is (ze mogen er immers maar één kiezen).
  • Op deze pagina staat een countdown timer van 20 min. Met tijdsdruk, kunnen we de koopintentie van klanten onbewust verhogen. Hoe intenser onze hersens werken, hoe eerder we vinden dat we een product moeten kopen.
  • Het cross sell product is een SPECIALE aanbieding. Je ziet dat het flink is afgeprijsd.

Logisch nagedacht is de prijs van de thermoskan natuurlijk best normaal (na deze korting). Het product is alleen aan de winkel toegevoegd met deze prijs om later bij afrekenen als cross sell product toe te voegen.

cross selling

Cross selling hoe pak jij het aan?

Als je schoenen verkoopt, kan je er ook sokken of schoenveters bij aanbieden. Door gerelateerde producten aan te bieden, vergroot je de kans dat klanten een extra aankoop doen. En omdat ze al geïnteresseerd zijn in wat je verkoopt, is de kans groter dat ze geïnteresseerd zijn in deze gerelateerde producten. Dus als je je verkoop wilt stimuleren, overweeg dan om wat cross selling toe te voegen aan je webshop. Hoe ga jij dit aanpakken?

  • Over
  • Laatste berichten
Abram Bos
Volg
Abram Bos
Webshop Expert bij Winstwebshop
Webshop-expert met hart en ziel. Weet alle ins en outs voor een (winstgevende)webshop. Gespecialiseerd in webshop marketing, Conversieoptimalisatie (CRO). Zoekmachine optimalisatie en ads (SEO & SEA), Social ads, etc
Abram Bos
Volg
Laatste berichten van Abram Bos (alles zien)
  • Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions - september 1, 2022
  • Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter! - augustus 18, 2022
  • Cross selling in je webshop, hoe, wat en waarom? - augustus 18, 2022
Trefwoorden:Cross selling
Bericht delen

Gerelateerde berichten

Richtlijnen voor het kiezen van de juiste kleuren voor je Call-to-Actions

Iedere donderdag ga ik naar de markt om brood en kaas te kopen. Bij de kaasboer vraag ik om de benodigde kaas, ze pakken de Lees verder

Nieuwsbrief pop-up? Dat kan beter!

Iedere donderdag ga ik naar de markt om brood en kaas te kopen. Bij de kaasboer vraag ik om de benodigde kaas, ze pakken de Lees verder

Bezoekers terugroepen die je webshop hebben verlaten zonder te betalen

Iedere donderdag ga ik naar de markt om brood en kaas te kopen. Bij de kaasboer vraag ik om de benodigde kaas, ze pakken de Lees verder

Hoe gebruik je eye Tracking voor je Webshop?

Iedere donderdag ga ik naar de markt om brood en kaas te kopen. Bij de kaasboer vraag ik om de benodigde kaas, ze pakken de Lees verder

Algemene voorwaarden webshop opstellen?

Iedere donderdag ga ik naar de markt om brood en kaas te kopen. Bij de kaasboer vraag ik om de benodigde kaas, ze pakken de Lees verder

Laat een antwoord achter Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Winstwebshop Dé checklist voor een optimale webshop Webshop Conversie Optimalisatie

OPTIMALISATIE ZO EENVOUDIG DAT JE OMA HET KAN!

Maak eenvoudig van bezoekers klanten!

(zelfs als je net bent begonnen)

Deze webshop conversieoptimalisatie Checklist is een stapsgewijze handleiding voor elke webshop, die je moet toepassen om van bezoekers klanten te maken.

Direct kopen

Meer webshop tips lezen?

Waarom webshop reviews verzamelen?

augustus 17, 2021 0

Wat kost een webshop?

maart 8, 2022 0

Doelgroep onderzoek? Waar begin je?

augustus 17, 2021 0

10 gratis webshop analyse tools om je ...

april 5, 2022 0

Hoe schrijft je productteksten die producten verkopen?

augustus 17, 2021 0

Hulp nodig? contact@winstwebshop.nl

Het advies in deze Checklist (inclusief alle gerelateerde bronnen zoals gidsen en gerelateerde materialen) is alleen algemeen advies. Het is opgesteld zonder rekening te houden met uw doelstellingen, financiële situatie of zakelijke behoeften. Alvorens op basis van dit advies te handelen, dient u de geschiktheid van het advies te overwegen, rekening houdend met uw eigen doelstellingen, financiële situatie en zakelijke behoeften. Voor zover maximaal is toegestaan door de wet, wijzen de auteur en aanverwante entiteiten en de uitgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af jegens enig persoon, direct of indirect voortvloeiend uit het al dan niet nemen van actie op basis van de verstrekte informatie

Deze site is geen onderdeel van de Facebook™ website of Facebook™ Inc. Bovendien wordt deze site op geen enkele wijze ondersteund door Facebook™. FACEBOOK™ is een handelsmerk van FACEBOOK™, Inc.

Winstwebhop.nl is een handelsnaam van ABRBos Holding BV onder KVK:83095004 – BTW:NL862724533B01 -Valeriusstraat 8, 2394XT Hazerswoude-Rijndijk
contact@winstwebshop.nl / 06-30594242  Algemene voorwaarden

Facebook Twitter Instagram Pinterest

©2022 Created by winstwebshop.nl

Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Thanks for subscribing!
Ook een winstgevende webshop?

Download de Checklist voor een optimale en winstgevende webshop!

 

Je ontvangt binnen een paar minuten de (uitgeklede versie) van de Winstwebshop Checklist in je mail.

Nee dankje, Ik heb al een optimale webshop!
Invalid email address
Bedankt, controleer je e-mailadres en bevestig deze om de checklist te ontvangen!